.i'm home.

0 Comments

Yays! Finally. im waiting for today lah. balik kampung.!
best kan kalo dpt balik stlh berbulan lamenye kat tmpt org. huhu
At last, dpt jugak tgk muka family yg kusayangi. hehe

ha, today kan. takot je aku taw. 
okay. bgn pagi cm biase. 
siap tok gi S17. Then, i call la uncle neh. before neh pon cm biase je. 
kitorg mmg baek pon. i mean aku, housemates dgn uncle taxi tuh.
so, kalo aku nk balik sorg2 ngn uncle tuh pon aku x kesah sgt lah.
before neh pon aku dh penah naik taxi die sorg jugak.

Tapi, today, he's different. scary! ergh! sumpah aku ckp.
dari aku rindu nk dok puncak, terus x nak rindu lagi dah.
and one thing for sure. aku x nak dok puncak dah! 
sampai mcm tuh skali aku rase skg neh taw!

xde lah. waktu otw nk gi S17 tuh. kitorg sembang2 je. biase lah driver taxi and penumpang kan.
so, bg aku thats normal lah kan. tp! topic yg die dok ckp tuh.
wah! buat aku meremang bulu tengkuk! takot!
ade ke die ckp "u senyum manis. cantik!" sumpah ckp. 
aku x bangga langsung dgn bnda yg die ckp tuh.
aku takot! mana tawu kalo2 die bawak aku gi hutan ke, jual aku ke.
nauzubillah lah kan! simpang malaikat 44! 

then, die tny aku. parents keje ape?
bape org siblings? anak ke bape?
birthday aku bile?
tuh sume die tny! wah! ngeri! 

and ad lagi tuh. die tny aku mn tmpt yg ak x penah pegi lagi.
die ckp. die nk bawak ak n housemates gi tmpt tuh. 
huhu! no, thanks la uncle! 

then, sepanjang perjalanan ak tuh, byk kali jugak la die dok ungkit pasal senyum ak.
die ckp lagi 'ur smile can change ur life'. betul lah tu.
tapi, kalo tone mcm ala2 lain je, seram mak!
huhu. 

at last, bile dok sembang2 tuh. aku pon sampai lah kat bus station tuh.
then, die bole ckp die nk blanje aku minum. waa! no way old man!
ak rela lapa and dahaga dari minum ngn die! huhu.
so, ak tolak dgn sopan jela. ak ckp 'xpe. thanks uncle'
padahal dalam hati neh macam ribut taufan. segala macam ak rase taw!
punye la takot kan. huhu.

pas tuh, bile ak dh tolak tuh die pon ckp. 'Oo. u takot boyfriend marah ye. habis lah kalo die marah kan' huhu. aku x mampu nk ckp pape. 
wlupon ak single mingle. ak mcm nk mengiyakan je ap yg die ckp tuh. biar lah!

aku pon bwk kua duit nk byr duit taxi tuh.
then, die ckp 'aiyok. i xde duit pecah la. xpe i gi beli mineral kt kedai tu.'
nak tawu nape mineral? 
sbb, before ak twon kete tuh, die ade ckp nk blanje ak minum kan.
time tuh die ckp nk blanje aku minum teh ais. pas tuh ak ckp lah ak x mnum teh ais. 
aku minum mineral je. thats why la die gi beli mineral!

huhu. mmg pon die gi beli mineral tuh. mineral plus bun kaya satu!
tok sape? sape lagi kalo bukan aku! huwa!
die siap blanje aku lagi bun and air tuh.
xpelah. ak mls nk pkir byk. so, aku pon trima jela.
padahal dlm hati aku neh. (die bace pape ke? xpasal2 ak sangkut ngn die lak pas neh!) 
hah! cm tuh lah ati aku.
haha!

okay, lps aku amek bun and air tuh. die stay kat situ dlm 2 3 minit. ala2 nk teman aku gitu.
huhu! takot nye!
pastu die dah nak blah. waktu nk blah tuh die sempat ckp.
'kalo ad pape, let me know okay'
ak pon angguk jela. 
seram oi!
tp x pe. at least die dh blah kan! 
so, legalah sikit!

then, tunggu punye tunggu. bus aku pon sampai lah.
bile dh letak begs and dok kt tempat aku.
fon aku bunyi. 'one message received'
nk taw from sape?
sape lagi kalo bkn uncle tuh.

msg tuh berbunyi : Akum. wani. hati2 ye. doakan uncle. sy pon doa kan wani x hilang senyum slama2ye till the end of this world. amin
something like that. 
msg tuh ak x buang lagi. i'll keep it! kalo pape jadi, bole dijadikan bahan bukti ke! hahaha
tah pape lah aku pkir kan. 
mana tawu die mmg baik. tp aku je slh sangke.

ala. biar lah nk salah sangke pon. ak perempuan.
kena waspada! bkn bole percaya sng2 je ngn org cm tuh, tol x?
kang jadi pape sape yg ssh? 
aku jugak!

kay la. thats all cite for today.
Moral of the story :
Girls! take care of yourself.
Behave yourself and be strong. dont be too weak.
later, kalo pape jadi sng nk jaga keselamatan diri.
pkir sebelum bertindak.
tapi, kalo x sempat nk pkir, buat je ape yg patot!
haha.

and lastly, dont trust people easily.



You may also like

No comments: