.Chinese new year.

0 Comments

i think it is not too late to wish to all of you (who are Chinese)

Happy Chinese New Year!!

kalau dah CNY, mesti ade naga rite??


and then, angpow pon mn bole lupe rite??
sooo, sape2 yg meraikan CNY neh, sile2 lah hulur ke arah sini
same ye..
kehuluran anda amatlah dihargai.. haha

aku ade satu cite nk kongsi ngn korang sume..
actually, kalo CNY tibe, aku nervous sket..
haha.. (org laen yg sambut, aku lak yg nervous.. =p)

bkn ape, aku takot ngn naga!!
hehe..
the story begin time aku bdak lgi.. primary school kalo x slh..
kt umh aku dorg dengan meriahnye meraikan CNY neh..
segala macam ade..
gendang, gong, naga, sume ade..
nk dijadikan cite, sebuah lori neh (skema jap) yg membawa penggendang2 tersebut,
bermain2 lah mereka di taman aku..
kate akk aku, diorang neh nk main kejar2 orang.. (aku yg dengan kestupidannye pon, percayee..)
mule2 aku engat akk aku bohong! sekali betol la wehh!!
ok sambung cite..~
si pemain2 gong n gendang neh pon mula la mengejar orang dengan menaiki lori tersebut.. (diorang main kejar budak2 aje)
lepas itu, aku neh pulak, yang berkaki pendek, x nk main la..
so, aku lari balik umah aje..
bila smpai kt depan umah.. gate pulak berkunci!!
aku jerit " Mak! Mak! bukak pintu!! Takotttttttt!!!!!" (menangis!)
mak aku yg x tawu ape2 pon dengan terkocoh2 (berkain batik bagaii) bukak kan gate tu..
bile dapat masok umah je..
Uwaaa!!!!!!!!!!!! (melalak aku di situ jugak) haha...
Mak aku pon pelik..
die tanya.. "Awat??"
aku pon jawab.. " Cek takot ngn naga tuh"
hahaha.. sekian..
so, smpai skg aku jdi fobia ngn naga n also gendang or whatever alat music tuh..
kalo korang kt tempat aku time tuh, mmg korang pon akan alami benda yg same!!
cuba bygkan, ade ke lori nk maen kejar2??? kalo bdk2 tuh naek basikal x pe la jgk..
neh x.. dorg mengejar naek lori, yg dikejar neh naek ape?? naek kaki aje taw!
dah la mcm tuh, pas tu dengan bunyi gong / gendang yg kuat + menakotkan tuh plak..
tambah lagi, 2 3 ekor naga (walaupon kostum je)

aduyaii, aku pon x tawu la nape..
bile umo dh hampir 20 neh ( x nk ngaku 20!)
aku still x ley nk buang kefobian aku tuh..
mgkn sbb dari kecik aku didedahkan dengan benda2 yg mcm tuh, sbb tuh terbawak2 smpai skg..

moral of the story : jgn cube menakotkan budak2 yg x tawu pape..




You may also like

No comments: